Dieta to coś, co możemy modyfikować i dostosowywać do naszych wymagań i potrzeb. Powszechnie uznaje się, że jedzenie jak największej ilości małych i dobrze zbilansowanych posiłków jest dobre i faktycznie, jest w tym całkiem sporo racji. Jednakże dla wielu osób 3 posiłki to maksimum możliwości, jeśli chodzi o czas ich spożywania każdego dnia. Dla takich osób powstała dieta składająca się z 3 posiłków – śniadanie, obiad i kolacja. Jeśli taki tryb jest naszym ulubionym, postawmy na dietę, która będzie sprawiać nam najwięcej radości ze swojej konfiguracji!

Dieta 3 posiłkowa jest kierowana do osób, których codzienny grafik jest bardzo napięty lub jeśli nasze preferencje żywieniowe kierują się ku mniejszej liczbie porcji z większą wartością odżywczą. Wiele zawodów wymaga od nas ciągłej dostępności i po prostu nie możemy pozwolić sobie na typowe warianty dietetyczne, które są nam dobrze znane. Nie musimy przez to rezygnować z pomysłu na dietę. Możemy ją dostosować do swojego trybu życia, upodobań, a także potrzeb. 

W diecie tej 20% energii pochodzi z białka, 30% z tłuszczów i około 50% stanowią węglowodany.

Wariant 1600 kcal

Przyjmuje się, że najlepiej jeść mniej, a częściej. Ale co zrobić, gdy zwyczajowo zjadamy maksymalnie trzy posiłki w ciągu dnia? Czy na siłę należy zmieniać swoje dotychczasowe nawyki żywieniowe? Otóż nie. Dieta, aby była skuteczna, powinna naturalnie wpisywać się w nasz tryb i styl życia. Jeśli jadłospis jest różnorodny, urozmaicony i dobrze zbilansowany, nawet w trzech posiłkach możemy osiągnąć cel bez ryzyka niedoborów.

Dieta 1600 kalorii dedykowana jest dla osób, szczególnie kobiet, o mało aktywnym trybie życia. Jeśli nie możesz pozwolić sobie na zwiększenie aktywności fizycznej, a chcesz uzyskać redukcję masy ciała – to propozycja idealna dla Ciebie! Ponieważ zawiera trzy główne posiłki, może być również stosowana w celu pokrycia części zapotrzebowania na energię w ciągu dnia – wówczas możemy uzupełnić energetyczność lekkimi, ulubionymi przekąskami.

Dieta składa się z trzech posiłków: śniadania, obiadu i kolacji.

Opcja 2000 kcal – dla kogo jest odpowiednia?

Można powiedzieć, że dla każdego. 2000 kcal to odpowiednia dawka kalorii dla większości osób, które w ciągu dnia muszą mniej lub bardziej intensywnie poruszać się. Nawet przy minimalnym wysiłku fizycznym będzie to wariant kaloryczny, który pozwoli naszemu ciału odpowiednio zasilić się w ciągu całego dnia. Całą resztę nasze ciało będzie pobierać ze swoich naturalnych magazynów, jakimi jest odłożona tkanka tłuszczowa w naszym organizmie, dlatego dietę 2000 kcal w wielu przypadkach możemy uznawać również za taką, która jest dietą redukującą tkankę tłuszczową, a co za tym idzie – wyszczuplającą. 

W zdecydowanej większości wypadków jest to jednak dieta, która jest dostosowana do typowego człowieka, który chce utrzymać odpowiednie wartości w odpowiednim punkcie. Jeśli nie chcemy przytyć ani schudnąć, jest to także propozycja dobra dla nas, ponieważ wybierając tą dietę przy średnim wysiłku fizycznym, otrzymujemy idealny propozycję dla naszego organizmu, któremu dostarczymy wszystko, co jest mu potrzebne do zdrowego funkcjonowania każdego dnia.

Dzięki temu dieta 2000 kcal pozwoli nam utrzymać lub minimalnie redukować naszą sylwetkę każdego dnia w dobry sposób, nie czując przy tym głodu ani też potrzeby większych porcji.

Dieta 2000 kcal – warto od niej zacząć?

Jeśli obawiamy się uczucia głodu, jak najbardziej jest to wariant, od którego możemy zacząć. Dieta 2000 kcal dzięki trzem posiłkom w ciągu dnia zapewni nam takie porcje, które z pewnością dostarczą nam tyle jedzenia, ile sobie wymarzyliśmy. Co więcej, dla niektórych z nas te porcje mogą okazać się spore, jednak w krótkim czasie nasz organizm przyzwyczai się do nich i będzie sobie z nimi odpowiednio radzić.

Osoby które boją się swojej pierwszej diety, jak najbardziej mogą skorzystać z tej propozycji bez strachu, iż mogłyby poczuć głód.  Wartość 2000 kcal dobrego i zdrowego jedzenia na trzy posiłki, to porcje wyrównane i odpowiednie dla osób, które do tej pory miały zawyżony bilans kaloryczny i chcą spokojnie schodzić do takich wartości, które zapewnią im odpowiedni komfort psychiczny. Jak wiadomo w zdrowym jedzeniu chodzi także o nasz komfort. Im większy komfort odczujemy, tym szybciej przekonamy się do tematu diety i będziemy jej zwolennikami.

Dieta 2000 kcal – perspektywa na nasze zdrowie

Jeśli chcemy zmienić swoje nawyki żywieniowe, dieta 2000 kcal jest odpowiedzią na nasze potrzeby. Dzięki tej diecie będziemy mogli sporo zmienić w naszym życiu, o czym przekonamy się po każdym miesiącu podsumowania z powyższą dietą. Im dalej będziemy z nią kroczyć, tym więcej plusów będziemy mogli zapisać na konto swoich spełnionych oczekiwań. Zaczynając od dobrego samopoczucia, przechodząc do pozyskania nowych sił na każdy dzień, kończąc na odpowiedniej sylwetce, zdrowej cerze, która także zyskuje bardzo dużo dzięki zbilansowanej diecie.

Dieta 2000 kcal to inwestycja w nasze zdrowie i naszą przyszłość. Wystarczy skorzystać z tej propozycji!

Jesteś zdecydowany?

A my już przygotowujemy się do dostawy 🙂

Poniżej przedstawiamy przykładowe menu dla diety 3 posiłkowej

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
Śniadanie
Owsianka z ananasem, żurawiną i kruszonką z orzechów włoskich 7, 8
Kanapki z pastą curry z kurczaka i lekką sałatką 10, 3, 7, 1
Orzechowa granola z jogurtem kawowym z brzoskwinią 7, 5, 11
Naleśniki z kremem czekoladowym z batatów z wiśniami 3, 7, 1
Jajecznica, pieczywo chrupkie i sałatka warzywna 10, 3, 7
Obiad
Spaghetti pesto rosso z grillowanymi warzywami 7
Indyk w sosie barbecue z pieczonymi frytkami i surówką colesław 10, 3, 7, 6
Polędwiczka wieprzowa po chińsku z mango i makaronem udon 3, 7, 1
Kurczak z sosem prowansalskim, puree marchewkowe z surówką z pora 10, 3, 6
Łosoś w pomarańczach i żurawiną, kuskusem i warzywami na parze 4
Kolacja
Tarta marchewkowa 10, 3, 7, 8
Cukiniowe placki z twarożkiem i pastą z suszonych pomidorów 3, 7
Wegańskie leczo z bruschettą 1
Pizza na spodzie z kalafiorowa 10, 3, 7
Kanapki z pastą z zielonego groszku i słonecznika z piklowaną papryką 10, 1

SPRAWDŹ INNE WARIANTY